top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורי סלע

סיפורי תחרה

התחרה מעודנת, קלילה, ובאותה מידה עשירה ונוכחת.

מהמלכה ויקטוריה ועד לחדרי הרחצה העכשוויים >>


ראשיתה של התחרה היא ברשתות שקלעו וקשרו דייגים ומלכודות לציפורים שקשרו ציידים בין עצים. עם הדורות אנשים פיתחו תחרות יותר עדינות, עם חוטים דקיקים כקורי עכביש, במלאכת יד שהרחיבה את שימושיה ליישומים רבים נוספים שמעבר לדייג או צייד. מלאכת יצירת התחרה נעשתה מסורתית ע"י נשים שעבדו על נול קטן או רקמו אותה בביתן.


משם היא התפתחה עד שהפכה לתעשייה שלמה שבה, כיום, מכונות מתוחכמות מחליפות את עבודת היד .

מלאכת יצירת התחרה התקיימה בארצות רבות באירופה ומשם נדדה ליבשות אחרות.

סוגים של תחרות נוצרים כיום בדגמים מוקטנים של כלי הקשירה והקליעה המשמשים דייגים עד היום .


תחרה היא אריג, סריג עדין, או רשת . תחרה ארוגה נוצרת בנול, אפשר גם לרקום תחרה ביד על בד בדרך כלל בעל אריג רפוי. סריגי התחרה נוצרים במסרגה אחת (קרושט) בעלת וו בקצה או במסרגות לסריגה רגילה. ישנן תחרות שנעשות על ידי ליפוף חוטים המחוברים לסלילים. בכל אמצעי העשייה, ישנן מגוון של דוגמאות. המוטיבים המופיעים בתחרה לקוחים בדרך כלל מהסביבה הטבעית בה חיה יוצרתה (פרחים, עלים, בעלי חיים, מבנים, ועוד).

תחרה משמשת לקישוט בגדים בכלל ובגדי שינה נשיים, מפות שולחן, מפיות שונות, ממחטות, וילונות, קישוטי שיער, תיקים ועוד. בתקופות שונות שימשה לבישת או ענידת תחרה לסמל מעמד.

במאה ה-19 ואמצע המאה ה-20 נהגו גם לקשט מדפי ארונות הכלים והבגדים בפסי תחרה מיוחדים.

במאה ה-19 ואמצע המאה ה-20 נהגו גם לקשט מדפי ארונות הכלים והבגדים בפסי תחרה מיוחדים

התחרה עדינה, לעיתים כמעט שאינה נראית, ובאותה המידה היא נוכחת, משרטטת קו עיצובי מובחן.

היא קישטה בהידור את המלתחה של המלכה ויקטוריה אי שם במאה ה-17 והיא מוסיפה הוד והדר כשכלה בוחרת בה בדרך לחופה. התחרה יוצרת פרשנות שונה כשנבחרת כוילון או כמפה על שולחן עץ כפרי בכל פעם היא מקבלת פרשנות שונה, יוצרת דגשים אחרים, אך תמיד שומרת על עדינות חמימה, אלגנטית, משולבת במידה של גאווה מרוחקת.

מוטיב התחרה מאפשר משחקים אין סופיים שיוצרים עניין, כזה שמתפתח אט, אט, ככל שמתקרבים ושמים לב לפרטים.

שמלות כלה מעוטרות לרוב בתחרה או עשויות לגמרי מבד תחרה עד היום

ספור בשכבות

תחרה היא לרוב שכבה נוספת של אריג מחורר, צמודה לשכבה שתחתיה או מצורפת אליה לשם קישוט או הדגשה. כשלובשים שמלת תחרה, עור הגוף או הבד שמתחת לה מבצבץ תחתיה, כשפורסים אותה כמפה, השולחן מבצבץ וכשמשלבים אותה כמוטיב דקורטיבי על גבי אריחי חיפוי, התחרה מעניקה את הכבוד לגוון האריח, ונפרסת עליו, כמבקשת להדגיש את יופיו.


אריחי תחרה בוורוד ניוד

תחרה ואריחים

כשמדובר באריחים לחיפוי ולריצוף קיים מגוון רחב של דוגמאות תחרה מעודנות, מיושמות על פני האריח כאילו נרקמו עליו. . אריחי התחרה שלנו, בין אם במראה מסורתי או מודרני, יקנו לאיזור המחופה מראה ייחודי.

האריח יכול להיות בעל רקע צבעוני או טבעי (לבן,שמנת וכו) ומסך התחרה העדין שכמו פרוש מעליו ישמר אותו תמיד במחלקת העידון האלגנטי.

אריחי תחרה בניוד

בסדרת אריחי התחרה שלנו אריחים בעלי מוטיבים "רומנטיים" או "מסורתיים" וכן אריחים במראה תחרה יותר "מודרני", במוטיבים יותר "גאומטריים".


האריחים עשויים פורצלן ומגיעים לרוב במידה 20/20 . אל תטעו לחשוב שמדובר באריחים רגישים בגלל המראה ה"תחרתי" שלהם: תהליך ייצור מתקדם מאוד, בדומה לייצור תחרה בתעשייה, בו משתמשים בטכנולוגיה של מדפסת 3D , מאפשר לנו להציע לכם אריחים עמידים ביותר, בעלי גימור אנטי סליפ עדין, קלים לניקוי ולתחזוקה, שמיוצרים באיכות בלתי מתפשרת, נשרפים בטמפרטורה של 1200 מעלות ומתאימים ליישום בכל איזורי הבית, וכמובן גם בשימוש ציבורי.




יישומים של אריחי תחרה

ניתן לחפות באמצעות אריחי התחרה את רצפת וקירות חדר הרחצה שיהפוך באחת מעודן ורומנטי, וכן את קירות ורצפת המטבח. תוכלו להשתמש באריחי התחרה לריצוף מרפסת וכן לאיזורי אירוח שונים בבית. הכל בשל קלות התחזוקה שלהם ועמידותם הגבוהה.

כדי להעמיק, ניתן לשלב בין מספר דוגמאות שונות של תחרה, כך יהיה עניין רב יותר במקבץ האריחים, אך הוא לא ישתלט. בעת יישום אריחי תחרה על רצפה או קיר אפשרות נוספת היא שילוב בין גוונים שונים שלהם, למשל : שלוב בין אריח תחרה בעל גוון רקע באקווה בהיר לצד אריחים בגווני פסטל נוספים.





328 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page