חיפוש
  • רוחמה שרון

LOCAL DOT COM

עודכן: 6 במרץ

ספר העצוב המקומי - הפקת הד-סטארט headstart חדשה של הספר הכי חם והכי לא מסחרי בתחום העיצוב והלייפסטייל. המלצתנו: רכשו כעת ספר ו/או הטבה מיוחדת

ותמכו בפרויקט חשוב זה ששם בחזית את היצירה המקומית !




הספר בן כ-250 עמודים, מציג 25 מעצבי מוצר מקומיים, 11 מובילי דעה שאצרו חללים מעוצבים, ו-5 פרקים עיוניים שעוסקים בפיתוח האינדווידואל והטעם האישי. הספר אינו מסחרי, והבחירות בו הן על בסיס עניין וערך מוסף לקורא, בלבד. בימים אלו הוא עלה בקמפיין מימון המונים. חלק מהכנסות הספר יועברו למימון מלגת לימודי עיצוב תעשייתי

שם הספר משקף את האמונה שהלוקלי הוא בעצם גם בינלאומי, כי עיצוב הוא עיצוב הוא עיצוב.

לצד העלאת המודעות לתמיכה בכלכלה מקומית, אני מאמינה שכל אחד מהמעצבים בספר ראוי לקבל חשיפה גם בזירה הבינלאומית.

מבנה הספר הספר בן 250 עמודים, משלב 3 סוגי תוכן: מעצבי המוצר שנבחרו // פרקים עיוניים // מובילי דעה מתחומים שונים.




מטרות וחזון

במטרה לקדם יצירה מקורית ופיתוח מודעות לטעם אישי, בחרתי לערוך ספר שמכוון את הספוט אל עבר יוצרים מקומיים, מעצבי מוצר שמתמחים במוצרים לסביבה הביתית - פריטי ריהוט יחודיים, גופי תאורה, טקסטיל, פריטי דקורציה, בתי גידול יחודיים לצמחיה הביתית ועוד.

​הבחירה להתמקד ביוצרים מקומיים באה מתוך רצון להעלות את המודעות אליהם ולתמוך בכלכלה מקומית, ובנוסף, להוות במה לעיצוב איכותי, טוב, בר תוקף שאינו נופל מכל עיצוב טוב של מעצבי מוצר בעולם כולו. עיצוב שהוא תוצר של תהליך מתמשך, של המטען המיוחד שמביא עמו המעצב.

הספר אפשר לי להנגיש את עולם העיצוב מפרספקטיווה של ה- Slow Design- מגמה שמקדמת את ערך היצירה, העשייה והתהליך, ורואה בהם חלק בלתי נפרד מהמוצר עצמו. השאיפה, בעייני, היא להכיר את היוצר, את המעצב. להבין מהיכן מגיע, להצליח להציץ אל תהליך החשיבה שלו, אל האג'נדות שהוא מקדם, אל החומרים עמם יוצר. באופן הזה נוצר חיבור עמוק יותר עם המוצר הנבחר, והערך האסתטי הופך להיות ערך אחד בתוך סט שלם של ערכים שמאפיינים את המוצר.

הספר מהווה את נקודת המפגש הראשונה של הקורא עם המעצבים. הוא מעניק את ההצצה הראשונה וגם נותן מידע על הפלטפורמות השונות דרכן הקורא יכול להמשיך לחקור ולגלות עוד אודות מעצב שאהב.




שיוויון הזדמנויות

בכדי לאפשר שיוויון הזדמנויות, ובכדי לבחור בחירה נטולת אינטרסים מסחריים, אלא רק על בסיס עניין, בחרתי שלא לגייס חסויות לספר ולא לגבות תשלום מהמעצבים המופיעים בו. הספר אינו מסחרי, ומציג 25 מעצבים שנבחרו על ידי, כמעצבים יוצרי עניין, מקוריים ויחודיים שיעניקו ערך מוסף וחוויית עיצוב אותנטית, למי שיעלעל בין עמודי הספר. זאת הסיבה שבחרתי במימון המונים כפלטפורמה.



המעצבים בספר

הספר מאפשר הצצה אל שולחן העבודה של 25 מעצבים, אל תהליך היצירה והקולקציות שלהם, אל הסיפורים המעניינים שמאחורי המוצרים, החזון העיצובי, והשקפת העולם שלהם. המעצבים הביאו אל הספר פן אישי מרגש לצד אג'נדות מקצועיות. בין המעצבים שיפיעו בספר: רחלי שרפשטיין- סטודיו רייש, נעמה בן משה – סטודיו NAMA, גור ענבר, נעה פיין, דפי רייס דורון, אבי בן שושן – ABS, תמר דגני, סטודיו IOTA, איתי בר און, מאור אהרון, יובל כרמל ואופיר זנדני - סטודיו COZI, גילי ונדב- סטודיו DAVKA, תמר ברניצקי, תומר נחשון - סטודיו NACHSHONורבים נוספים.

בין התחומים בהם התמקד הספר: ניפוח זכוכית, קרמיקה ופורצלן, תאורה, טקסטיל, בתי גידול לצמחיה ופריטי ריהוט.







הפרקים העיוניים בספר

בספר 5 פרקים עיוניים שדנים בסוגיות פיתוח האינדווידואל והיכולת שלנו כפרטים לפתח טעם אישי בכלל, ובעיצוב החלל הביתי בפרט:

פרק 1 פיתוח האינדווידואל והטעם האישי

פרק 2 הסיפור הוא כל הסיפור

פרק 3 בין שתי נקודות קיצון

פרק 4 כלכלה מקומית כערך

פרק 5 אסקפיזם לנפש







מובילי דעה

כדי להמחיש את היכולת לשלב את מוצרי המעצבים בחלל הביתי, פניתי ל- 11 מובילי דעה מתחומי הקולינריה, הבמה, הקולנוע, העיצוב והתקשורת, ובקשתי מהם לאצור חלל על בסיס פריטי המעצבים שמופיעים בספר. הם בחרו בין פינת כתיבה, פינת אוכל או חלל מגורים, נימקו את הבחירה שלהם, ובחרו את פריטי המעצבים שישתלבו בו. אנחנו לקחנו את הבחירות שלהם ויצרנו חללים מעוצבים על בסיס בחירות אלו. כך, הספר משלב 'הצעות הגשה' של חללים שונים בבית ומעניק לקורא ממד מעניין נוסף. בין מובילי הדעה שפניתי אליהם- הילה אלפרט, ליהיא לפיד, הילה רהב, אלון ליבנה, יעל פוליאקוב ונוספים.


שפות

הספר יופיע באנגלית ובעברית






קמפיין הד סטארט

הספר עלה בימים האחרונים בקמפיין מימון המונים בהד סטארט. הפלטפורמה תאפשר לספר לעמוד במבחן אמיתי מול הקורא הפוטנציאלי. כולי תקווה שהקורא יחשוב שהנושא והספר מעניינים ויבחר לרכוש ספר במהלך הקמפיין.

מחירו של הספר: 250 שקל ובקמפיין הוא מוצע ב- 179 שקל.

כמו כן, בקמפיין מוצעות תשורות שכוללות- משחק רבעיות עיצוב לילדים, מנוי למגזין עיצוב לילדים, הרצאה בנושא פיתוח האינדווידואל והטעם האישי, ארוחת ערב ייחודית לקבוצות של עד 8 אורחים שבכל אחת מהן יתארחו שני מעצבים מהספר לשיחה בהנחיית אורי סלע, סיור בחללי סטודיו של מבחר מעצבים ועוד.



על העורכת

אורי סלע (48), מנכ"ל LINERS, ארגון לטיפוח יזמות בעיצוב בשוק המקומי, כתבת ערוץ העיצוב באתר "ישראל היום" ובמדור העיצוב השבועי בעיתון. ב-2009 כתבה טור אופנה במוסף סוף השבוע של דה מרקר ובהמשך גם ב- NRG וטור ביקורת חנויות אופנה ב—YNET לפני כן שימשה כסמנכ"ל שיווק עבור חברות בתחום העיצוב. בעשור האחרון הובילה מספר מיזמי עיצוב שנוהלו מטעם הארגון שלה. מתמחה בניתוח מגמות בתחומי הלייפסטייל, ובפרט בתחום עיצוב הבית.

 

צילומים: נועם בן גוריון מוסרי עיצוב גרפי: THE STUDIO, אביגיל ריינר, אור סגל


 

ֳ#עיצובמקומי #ספרעיצובמקומי #LOCALDOTCOM #אוריסלע #ספרהעיצובהמקומי #ספריעיצוב

#עיצובישראלי

298 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול