top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרוחמה שרון

מבואה פסטורלית


אריחים מעוטרים השתלבו בתוך מבואה כפרית שיצרה בחן רב ובהבנה גדולה האדריכלית עדי פריימן

לפעמים לא צריך להכביר בהסברים, אלא פשוט להתבונן ולתת להרמוניה לזרום לעברינו. אחת הדוגמאות לפעמים הללו,היא מבואת הכניסה שתכננה ועיצבה האדריכלית עדי פריימן, בבית מגורים פרטי, צמוד קרקע.

​פריימן התייחסה למבואת הכניסה, כאילו הייתה חלק מחללי הבית הפנימיים והדבר ניכר, החל מההקפדה היתרה על פלטת הגוונים, דרך שילוב מדוד של אלמנטים המעניקים כתמי צבע ועניין עיצובי, שאינם משתלטים, וכלה במרבד האריחים המעוטרים, שמעצימים את המסר ועם זאת מקפידים לשמור על זרימה שקטה ומחבקת. שילוב של אריחים מצוירים במבואה, הוא שילוב שבנקודת הזמן הזאת נראה לכל מתבונן, כשילוב הרמוני, זורם ומושלם, אך טמונה כאן חוכמה רבה של האדריכלית, שהשכילה לבחור אריחים בעלי עיטורים דומינטיים ולשלבם בחלל המבואה שעיצבה, מבלי לוותר על השקט הפסטורלי. המסולסל והמעוטר אינם נקשרים בהכרח לקו הנועז והיכולת להבין זאת ולהעיז לבחור ניגודים שמעצימים את המסר, היא יכולת המעידה על אדריכל בעל ניסיון ובעל יכולת להבין כיצד יראה המכלול.

המבואה שיצרה עדי פריימן, היא מבואה רכה, פסטורלית, המשלבת בעידון אסתטי פלטת גוונים מונוכרומטיים, עם נגיעות מוזהבות ויחס חם לצמחיה, המכניסה מעצם נוכחותה, דינמיקה חיה ונעימה.

אם תשימו לב, יש במבואה הזאת של פריימן, לא מעט אלמנטים שהם לכשעצמם עלולים להיות אלמנטים גונבי הצגה - הדלת התכלכלה, האריחים המעוטרים, ספסל הישיבה ונוספים. ועם זאת, אין אלמנט אחד שמשתלט על האחר, אין משהו שבא על חשבון משהו אחר. כל אחד משתלב בחלל במקום שנדמה שנוצר באופן מיוחד בשבילו ועל אף המראה הכפרי, הפשוט, שחף ממניירות, ניכרת כאן עבודה של חשיבה, הבנה ואהבה למקצוע.


מידות: אריחי הגרניט פורצלן שבסדרה 20/20

דרגת שחיקה: R10


531 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page