top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרוחמה שרון

טרה קוטה וקלינקר לריצוף חוץ ופנים

דמיינו את עצמכם בחופשה באיטליה, בית אחוזה בטוסקנה, מרחבים של ירוק, בריכה בטורקיז, רוח מנשבת ואתם במרפסת עם כוס יין ביד, ברגיעה מוחלטת. כעת הסתכלו סביבכם, מה אתם רואים ? טרה קוטה.

טרה = אדמה קוטה= שרופה (אפויה) . זהו הריצוף האדמדם הזה שנמצא בכל מקום סביבכם, טבעי, עשוי אדמה שנכבשה לכדי אריחים ונשרפה בתנור. הריצוף הרך הזה , החמים ,שכל כך נעים להלך עליו יחף .

כעת תוכלו לייבא את טוסקנה לביתכם. טרה קוטה היא הריצוף הכי ירוק הכי טבעי הכי "רך" שתכירו וגם בין הכי זולים שתמצאו .רבים נרתעים מלהשתמש בטרה קוטה כיוון שהם חושבים שהיא מצריכה טיפול שוטף ותחזוקה מטרידה, אבל זה לא כך .היום קיימים חומרי טיפול בטרה קוטה שמאפשרים לטפל בה פעם אחת בלבד בסמוך ליישום. גם התחום הזה (של חומרי הטיפול) עבר שינוי לטובה בשנים האחרונות .

קלינקר הוא אחיה הבכור של הטרה קוטה .יש בו תחמוצות ברזל ומרכיבים שגורמים לו להיות חזק עוד יותר ועמיד במיוחד. אריחי הקלינקר מתאימים ליישומי חוץ ופנים והם מצריכים פחות טיפול. גווני הקלינקר מעט יותר כהים מאילו של הטרה קוטה ומראם פחות רך , אך הם מעניקים לאיזור המרוצף את אותה תחושת חמימות שמעניקה הטרה קוטה.

לטרה קוטה ולקלינקר אלמנטים משלימים כגון : אריחי מדרגה, אריחי פנל, קופינגים, אלמנטי מעקה ומשרביות. כך שמי שחפץ במראה אחיד ובסגנון הטוסקני בכל חלקי ביתו, יכול בהחלט להגיע לכך על ידי שימוש באחד מהם .

טרה קוטה תעשייתית וידנית - קיימים סוגים של טרה קוטה שמיוצרים ידנית, מסורתית, כמו פעם , בעבודת יד . האריחים מיוצרים בתבנית אליה נדחס החומר ידנית או ברידוד של העיסה כמו שמרדדים בצק של עוגה מתקבל אריח במראה רך , בעל שוליים מעוגלים ופני שטח מעניינים , ממש בדומה לעוגה שנאפתה בתנור.

יישמו טרה קוטה וקלינקר בחוץ: בחצרות, בפטיו, בשבילים, בגינות, בסביבות בריכה, במעקות וגדרות ובתוך הבית בכל איזורי הבית כולל חדרים רטובים .לא מחליקים על טרה קוטה וקלינקר ולכן שניהם מתאימים ליישומים בהם נדרשת עמידות בהחלקה, גם ממש בתוך המקלחון, למשל..

אהבתם ? למידע נוסף מקליקים בעברית : טרהקוטה.קום או ruhamasharonoutdoor.com

ומגיעים .



392 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page