top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרוחמה שרון

New Mediterranean Style

עודכן: 28 ביולי 2022

הסגנון הים-תיכוני החדש.

עידן עיצוב הפנים המינימליסטי הוליד לאחרונה התעניינות באסתטיקה חדשה וצנועה.

פלטת הצבעים בשחור-לבן ואפור המאופקת, המוכרת, כבר לא מספקת את התחושה הביתית שכולנו מחפשים. השחור והלבן שהתרגלנו להשתמש בהם כי הם מביאים איזו תחושה של "בסיס", של יציבות ש"מקבלת הכל מעליה", חיפוש אחר מידה מסוימת של איזון – כבר לא מספיקים כאן.


אריחי טרה קוטה ידנית בחצר ביתים תיכוני

בעלי הבתים המודרניים ומעצביהם בוחנים דרכים חדשות לחמם את החללים המינימליסטיים שלהם.

בזמנים של אי ודאות כמו אילו שנכפו עלינו לאחרונה, עיצוב למען רווחת המשתמש הופך להיות הכרח. העולם שלאחר ה-COVID מדגיש את החשיבות של הבית לא רק כמקום מפלט אלא כמקלט. וככזה - אין הרבה איזורי מגורים מעוצבים שיכולים להתאים לתחושת נוחות, הגנה וביתיות כמו בית ים תיכוני.


אריחי טרה קוטה ידנית משולבים בעיטורים בבית ים תיכוני

סגנון הפנים הים תיכוני החדש- ניו מדיטרניאן - מציע מבט מחודש ונבון על האסתטיקה הים תיכונית שבמהותה מבוססת על טבעי וצנוע. חשוב להדגיש את הצנוע. האדם צורך ומתקיים ממה שיש בסביבתו, הוא מכבד אותה, והיא בתמורה מחזירה לו מפרייה.


בית ים תיכוני הוא מקלט לכל מי ומה שחי ופורח במקומות חמים. בין שהוא בית של תושב באיזור הים התיכון או שהוא בית באיזורים שמחוץ לים התיכון - זהו בית נכון למי שמתחשבים בצורך לגשר על הפער בין הסביבה החיצונית והפנימית על כל הקשיים שבכך.


בית פרטי בסגנון ים תיכון חדש תכנון: אדר' רות זרחי צילום: אביעד ברנס

הבית הים תיכוני המסורתי מחבר בהרמוניה את הפנים עם החוץ על ידי שמוש בחומרים ובגימורים שמטשטשים את הפער בין הצורך הפנימי לקרירות ורוגע עם האהבה לחיצוני שמאופיין בחום, פריחה ושפע של אור. ממנו שאב הסגנון הים תיכוני החדש את שורשיו.

גווניו רכים ומעטים: חול, אדמה, שמנת, לבן, אפרפר , הכל בחיוור.

הפינות מתעגלות, הקירות עוטים טיח רך בצבעי לבן ושמנת, גם חול. הכל מתרכך, הבית עשוי בכדי לעטוף אותנו, הוא מתמלא בכוכים ונישות לשים בהם כורסא או מיטת יום day bed אבל נשאר פנוי ומוצל בכדי לאפשר אתנחתה קלה מהחום והאור שבחוץ.


טרה קוטה ידנית ומזוגגת בבית ים תיכוני

הריצוף יהיה מאבן מקומית או בטרה קוטה (אדמה אפויה). החוץ נכנס פנימה. האדמה והסלעים שמסביב לובשים צורת אריחים שהכי נעים להלך עליהם יחפים כשבפנים מוצל וקריר ובחוץ חם ויוקד.




בתים ים תיכוניים מודרניים הם פשוטים ואלגנטיים. הם חוגגים מגורים בחלל פתוח וגימורים כפריים. יש בהם את כל מה שיש בבניה הים תיכונית המסורתית: תמצאו בהם חלונות רבים, הם יהיו מוארים ועם זאת יהיו בהם איזורים מוצלים, חצרות פטיו עם צמחיה עמידה בחום, קירות משרביה ופינות הסבה נעימות.



אריחי טרצו מעוטרים בבית בסגנון ים תיכוני חדש

אילו לא הוילות הענקיות המפוארות ולא אחוזות בסגנון הוליווד ולא תמצאו בהם אריחים משיש במידות ענק בגימור מבריק. לא כאן.


אריחי פורצלן בסגנון טרה קוטה ידנית

בתים בסגנון הים תיכוני בנויים על המסורת האיטלקית, היוונית, הספרדית והמרוקאית. הם שואבים ממסורות אילו את השארתם. הם מאופיינים בחיים איטיים ופרקטיים ומחבקים מינימליזם באמצעות חומרים טבעיים וערכות צבעים רכים ואדמתיים. הם מתרפקים על מלאכות ותיקות של עבודת יד, אריגה, קליעה, רקמה, תפירה, נפחות, מסגרות, ונגרות. סלסלות ארוגות, קרמיקה בעבודת יד, גיאומטריה, דוגמאות אתניות ואריחים עשויים אדמה הם עמודי התווך של האסתטיקה הזו.


טרה קוטה מעוטרת בבית בסגנון ים תיכוני חדש

*ניו מדיטרניאן ובוהו שיק - שני הסגנונות הללו משלימים זה את זה ברגע שהוא נוטה למראה הבוהו שיק החופשי, סגנון הפנים הים תיכוני החדש לובש מראה בוגר ומעודן, ותמצאו בו החל מצבעוניות רכה שמאופיינת בצבעי הים התיכון וכלה בצבעים עמוקים וכהים : אקוה (מים), סייג (מרווה),פיין (אורן) וסבביה (חול) הם צבעים שמשלימים בעידון רב את גווני הניו מדיטרניאן. גוונים מהסביבה והטבע הים תיכוני נכנסים הביתה וגולשים ממנו שוב החוצה.


ים תיכון ובוהו שיק במטבח ים תיכוני

מה תמצאו בסגנון הפנים הים תיכוני החדש:

• פלטת צבעים מצומצמת - נייטרליים חמים ואדמתיים, וגם נגיעות של צבע נוסף ובלבד שיהיה רך ויזכיר חופים ים תיכוניים, צמחיה ים תיכונית וכו': הרבה בז', לבן, חום וטרקוטה.


אריחי טרה קוטה ידנית בהתקנת פישבון

• מינימליזם מאופיין בגימורים, לא רק בבחירות הגוונים – חגיגה של "הפחות הוא יותר". עיצוב נצחי (לא "עכשווי" ) ואומנות משובחת. העניין הויזואלי מתמקד לא רק במראה אלא גם במישוש.


טרה קוטה תעשייתית בבית ים תיכוני
אריחי טרה קוטה מזוגגת בבית ים תיכוני

• תחושה של פשוט ועדיין מפואר - ללא התעסקות יותר מידי בפרטים, ללא סלסולים, ללא נצנצים, אך עם זאת, מראה מאוד אלגנטי ומתוחכם. טיח הוא טיח, ריצוף הוא ריצוף - בלי החלקות, ללא מאמץ יתר, נטולי חיקויים ובלי "דמוי"..


טרה קוטה מזוגגת בבית באיטליה

• פילוסופיית הוואבי-סאבי (מיפן) מצאה את דרכה גם היא אל הסגנון הזה - ההכרה במחזור החיים הטבעי של חומרים וחפצים בבית וקבלת התיישנותם כבלתי נמנעת ואף מיטיבה. הכל מתיישן, גם אנחנו, גם החפצים , האריחים והקירות שמקיפים אותנו. אותות הזמן והשימוש כבר לא מעוררים בנו צורך להלחם בהם. זוהי קבלה מתוך הכרה של עצמנו ושל חיינו כמו שהם.



• גימורים גולמיים - מרמזים על תחושה פרימיטיבית מגולפת ביד. לא רק האדריכלות גם עיצוב הפנים, קירות, המשטחים, המדפים, החפצים, האמנות והתפאורה כולם עשויים בעבודת יד או שהם מדמים אותה.

טרה קוטה ידנית

• צורות אורגניות ופיסוליות - הערכה שהתגלתה מחדש לצורות אורגניות לא סדירות כסמלים של חיינו הלא מושלמים. אזכורים פיסוליים קוראים להתבוננות פנימית. לעתים קרובות הם פרימיטיביים, ואז הם מעוררים את הרצון לחיים פשוטים יותר.


New Mediterranean Style מטבחים וחדרי רחצה

בתמונות מעלה :

1.חדר רחצה בסגנון ים תיכוני חדש . תכנון: אדר' איריס הורוביץ שלוש, אדר' שרית ספירו צילום: אסף אורן 2. חדר רחצה בסגנון ים תיכוני חדש . תכנון: אדר' איריס הורוביץ שלוש, אדר' שרית ספירו צילום: אסף אורן 3. חדר עבודה בסגנון ים תיכוני חדש 4. חדר עבודה בסגנון ים תיכוני חדש 5. חיפוי חדר רחצה באריחי לופט new mediterranean style .

6. חדר רחצה בתכנון איילת דיגמי מעצבת פנים 7. חדר רחצה בתכנון איילת דיגמי מעצבת פנים 8. חדר רחצה בתכנון איילת דיגמי מעצבת פנים 9. חדר רחצה בסגנון ים תיכוני חדש . תכנון: אדר' איריס הורוביץ שלוש, אדר' שרית ספירו צילום: אסף אורן 10. חדר רחצה באריחי זליג' - new mediterranean style

11.חדר רחצה באריחי זליג' - new mediterranean style

קשתות ופסיפסים צבעי מים בחדר רחצה בסרדניה

• עיצוב עטוף וארוג בסיזל - לתוספת מישוש וחמימות, חוגגים את האומנות והמסורת המקומית.


חדר הסבה במלון בסרדיניה- New Mediterranean style

• חומרים טבעיים - דגש על קיימות עם ראטן, אבן, טרקוטה וטקסטיל.


חומרים טבעיים - דגש על קיימות עם ראטן, אבן, טרקוטה וטקסטיל
אריחי טרה קוטה ידניים בצורת משושה

• חפצים בהשראת אדריכלות - כדורים, קשתות ועמודים צצים בריהוט ובעיצוב.

אריחי טרה קוטה ידניים בבית בסגנון new Mediterranean style

• התמקדות באיזון - לא מדובר בפריט בודד, מדובר בתחושה שכל החלל קורן החוצה אל יושביו. כל אלמנט בעיצוב פועל יחד כדי להסיר מהמוח כל הסחות דעת מיותרות ולהזין את הנשמה ברוגע ובתשומת לב.


New Mediterranean Style


416 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page