top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורי סלע

חכמת המשושה

את המשושים גילו עוד הרבה לפנינו הדבורים, שבחרו בצורה הגיאומטרית לבנית תאי הכוורות שלהן. המתמטיקאי היווני פאפוס, סבר שבניה באמצעות משושים היא אחת מצורות הבניה היעילות ביותר וזאת בשל העובדה שהמשושים אינם מאפשרים חללים בין חלקי המבנה, ובכך מונעים היווצרות בליטות או רווחים מיותרים, שצריך למלא. באופן הזה מנצלות הדבורים את שטח האחסון בכוורת ומשתמשות בפחות חומרי גלם לבניה. עוד הוכחה מרהיבה לעוצמות המופלאות של הטבע.

אריחי משושה בטורקיז עמוק
אריחי משושה בריצוף חדר רחצה

צורתו של המשושה, שובת לב ומלאת נוכחות. סדרות אריחים מקרמיקה, טרה קוטה וגרניט פורצלן, מציעות אריחים משושים במגוון רחב של גוונים, דוגמאות ומירקמים, המאפשרים אינסופ שילובים, לריצוף ולחיפוי חללי הבית השונים


אריחי משושה מעוטרים וצבעוניים לריצוף

באופן מפתיע, הצפיפות שיוצרים חיבורי המשושה, אינה מכבידה כלל על החלל, ומכניסה בו הרמוניה מעודנת וחמימות ביתית.

אריחי משושים מעוטרים בעיטורים עדינים או תבליטים, יכולים להיות מושלמים לריצוף המטבח או האמבט. גם משושי הטרה קוטה יתאימו לריצוף פנים וחוץ של בתים פרטיים ומוסדות ציבור.

קיימים גם אריחים משושים בעלי גוון הומוגני, עליהם עיטורים מובלטים באותו הגוון, המעניקים למשטח המחופה מראה מתוחכם ואסתטי.

המשחקים בין הדגמים השונים הם אינסופיים ותלויים בעיקר בסגנון האישי ובאווירה שמבקשים ליצור: ניתן להצמד לאריחים בעלי גוון זהה או לשלב בין מעוטרים להומוגניים, בין חלקים לבעלי מרקמים שונים, בין בהירים לכהים, אריחי מט או אריחים מבריקים, כל אחד יכול ליצור את הכוורת הפרטית שלו. האריחים המשושים מביאים עמם ערך דקורטיבי, המאפשר לכל חלל להיראות אסתטי ומעוצב.

אריחי פורצלן משושה במראה בטון בגוון אפור



175 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page