top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורי סלע

על צבע וחיבורים אותנטיים

האדריכל יונתן קנטי יצר הקשרים מדויקים בין קו עכשווי לשימור האופי והקו הסגנוני של בעלי הבית. דיאלוג רצוף ביניהם יצר בית שמביא לידי ביטוי טעם מגובש ושימוש מרהיב בצבעוניות

הנכס: דירה בבניין

מיקום גאוגרפי: תל אביב

שטח: כ- 130 מ"ר

תכנון: יונתן קנטי

אריחים לשירותי האורחים ולחדר האמבט: רוחמה שרון

צילום: עידו אדן


חדר מגורים בתכנון אדר' יונתן קנטי צילום: עידו אדן

היכולת לבנות, לשפץ ולחדש מבלי לבטל את העבר, יוצרת תוצאה סופית שהחיבור אליה אותנטי יותר. השיפוץ שתכנן יונתן קנטי בדירה תל אביבית הוא דוגמה מדויקת ליכולת הזאת.

קנטי יצר בית אקלקטי שמשלב בין אדריכלות עכשווית, כשעשה שימוש בקווים ישרים, שואפים למינימליזם, ושמר על ניקיון עיצובי, ובין שילוב פריטי ריהוט שהביאו עמם בעלי הבית כסוג של נדוניה.


בחירת החומרים והגוונים

אנה פאדובה, בעלת הבית, מספרת שבחירת החומרים והגוונים היתה חלק מתהליך משותף שהתגבש, תוך כדי דיאלוג מול האדריכל.

פדובה מעידה על עצמה כמי שאוהבת גוונים עוצמתיים ופחות מתחברת לפסטלים ולשילובים המונוכרומטיים של שחור לבן או לבן אפור וקרם, ואת זה רואים מאוד בברור.

פאדובה, ממוצא איטלקי, בעלת טעם אישי מגובש, היתה שותפה מלאה לבחירות, דרכן הביאה לידי ביטוי את החזון העיצובי והצבעוני שלה. לחדר הרחצה הכללי נבחרו אריחי בריק בגוון ירוק טיל teal, גוון ייחודי, בעל עומק. ארון השירות נבחר בגוון תואם ויצר מאסה צבעונית שמעצימה את המראה הכללי המתקבל. לשירותי האורחים נבחרו אריחים בגוון אדום קורל, גוון מלא תשוקה וחום. האריחים האדומים עוטפים את השטח כולו- רצפה וחיפוי הקירות, באופן שמטשטש את נקודת החיבור בין הרצפה לקירות. בזכות הפריסה המקורית של האריחים, המראה הופך נוכח ובעל אימפקט גדול על מי שנכנס אל החדר. בשני החדרים נבחרו אריחים מלבניים קטנים במידה 10/5סמ. לבחירה הזאת משמעות עיצובית- מדובר בבחירה שמהווה אלטרנטיבה מקורית לחיפוי וריצוף באמצעות אריחים רחבים בגוונים מונוכרומטים, וכך גם התוצאה. שירותי האורחים וחדר הרחצה הירקרק, מהווים כתמי צבע דומיננטים ובעלי חשיבות כשהם יוצקים אל הפרויקט כולו מידה רבה של אופי ואינדווידואל.

בחירת האריחים אצל רוחמה שרון אפשרה לקנטי ולבעלת הבית לבצע בחירות מתוך עושר צבעוני, חומרי וצורני. פאדובה מתארת את התהליך ומספרת שהאדריכל הביא אותם לאולם התצוגה של רוחמה שרון, שם נחשפו למבחר של חומרים יוצאי דופן. מבחינתה היה שווה להשקיע בהם והתוצאה מרהיבה בעיניה גם היום, שנה אחרי שהיא ומשפחתה כבר מתגוררים בדירה. היא מספרת שהתאהבה בגוון ירוק האמרלד שנבחר למקלחת ולקחה סוג של סיכון.

פאדובה מספרת שהסתכלה על כל מה שהיה סביבה וזה היה גוון שהיה יפה בעיניה וגם הרגישה שתוכל לחיות איתו למשך זמן.

היא מסבירה שיש פחד לבחור גוון עוצמתי לכל הקיר, וברוב המקרים בוחרים גוון עז כפס עיטור והיא שמחה שלא "השתפנה". לדבריה, כשלא משתפנים יש תחושת הישג באופן כללי בחיים, אז גם כאן.



כחלק מהתהליך, ראתה פאדובה דוגמאות של אריחים בירחוני עיצוב והמון תמונות. היא ישבה עם אריק בן זוגה והם הסתכלו יחד. היא הבינה שיש דברים שהיא יותר אוהבת וחלק שפחות. בביקור אצל רוחמה שרון, כשראתה את האריחים היה לה ברור שזה מה שמתאים. היא מסבירה שהיא לא נכנסה וידעה מראש מה היא רוצה. זה פשוט מה שמצא חן בעיניה במהלך הביקור. אחרי שבחרה את האריחים היא הבינה שבחרה מוצרים מיובאים מאיטליה וזה לא הפתיע אותה. לדבריה, יש סוג של איכות ומחשבה עיצובית שמזוהה עם האיטלקים. אם האיטלקים טובים במשהו זה באסתטיקה ובאיכויות מסבירה בעלת הבית שנולדה בעיר פדובה, שליד ונציה, איטליה.



שילוב של ישן וחדש

שימוש בטקסטיל בגווני טרה קוטה שבא לידי ביטוי במערכת הישיבה, בכריות הנוי, ובשטיח, יצר חמימות ואווירה של מדורת שבט משפחתית.

פאדובה מספרת שהספה היא חיקוי של ה'מה יונג' של רוש בבואה. לפני כ-10 שנים הם רכשו אותה ברהיטי רוזטו והיא הפכה להיות סוג של מרבץ כייפי שבני המשפחה היו שוכבים עליו יחד כדי לצפות בטלויזיה. הספה מודולרית וניתן לסדר אותה בכל מיני מצבים. לקראת המעבר לדירה החדשה, מצאה פאדובה בד חמרה ורפדה את הספה מחדש. את הבד לכריות שעל הספה היא בחרה בחנות בדים קטנה. בד איטלקי שאהבה.



תמהיל פריטי הריהוט

הקונטרס בין הנוסטלגי לעדכני מלווה את הדירה כחוט השני- פרופילציה מינימליסטית לחלונות אל מול פריטי ריהוט מעץ בנימה כפרית-סקנדינבית, ספרייה שמשלבת מדפי עץ עם נוכחות, שפוגשים פרזול מתכת קר ועוד. את תעלת המיזוג בחר קנטי להשאיר חשופה, וכדי לאפשר שילוב הרמוני שלה בחלל היא נצבעה בלבן.

מבחינת פריטי הריהוט לא היו הרבה פריטים שהגיעו מהעבר הרחוק של המשפחה, מסבירה פאדובה. היא מספרת שעל אף שאלו לא פריטים ישנים מאוד, הם כן משמעותיים עבורם- שולחן האוכל העגול והגדול הגיע איתם. היא מסבירה שיש משהו בשולחן עגול הרבה יותר חברותי. החסרון שהוא לא נפתח אבל מצד שני הסיכוי שיגיעו יותר מ- 8 אנשים לא גדול ואם מתאמצים נכנסים בו גם 10 אנשים, אז הם בחרו להשאיר אותו. פאדובה מוסיפה שהוא נראה קצת כמו שולחן אבירים, ומספרת שקנתה אותו לפני כ- 10 שנים והוא מוכיח את עצמו עד היום. היא מספרת שהוא מאוד משמעותי בחיים שלהם. הרבה זמנים טובים של המשפחה הזאת צויינו סביב השולחן הזה, כך לדבריה.

עם שולחן האוכל עברו איתם גם הכסאות מהבית הקודם. כסאות לא מאסיביים, שאפשר לשבת עליהם בנוחות.

שולחן הקפה הוא של איקאה. נראה כמו פריט סקנדינבי ומבחינת פאדובה עושה את העבודה.

הספריה שנמצאת בסלון בסגנון סקנדיבי היתה במקור עם מתכת מבריקה ופאדובה רצתה גימור מט. היא לא מצאה דרך להגיע לצביעה הזאת ובסוף התבצעה צביעת ברזל ועץ באופן הקרוב ביותר למה שכיוונה אליו.

פאדובה מסבירה עוד על תמהיל הרהיטים בדירה ומספרת שבחרה בשתי כורסאות סקניבדנביות, אותם היא רכשה בחנות הריהוט והאביזרים- 'ריזורט'. ספת החמרה היא ספת מרבץ ששוקעים בה, לכן בחרה בכורסאות שיאפשרו ישיבה אסופה וזקופה יותר למי שמעוניין.

במהלך השיפוץ היא גילתה את זירת המסחר הדיגיטלית Etsy. כסא הוינטג' שעומד בפינת המשרד הוא משם. זה כסא במצב מעולה. הוא לא כל כך נוח אבל מאוד יפה לדבריה.

כורסה לבנה של ויטרה היא כורסת רביצה מושלמת. שם לדברי פאדובה הכי כיף להכין שיעורי בית.

המזנון שעליו ממוקמת הטלויזיה הוא מזנון שאיך שהיא לא הסתכלה עליו, חשבה פאדובה שהוא נורא מכוער, אבל הוא היה פרקטי וזול. היא הרגישה שבבית יש מספיק דברים משמעותיים אז לא היה צורך להשתגע ולכן השאירה אותו.

הבת שלה נוגה, שרה ומנגת וכותבת מוזיקה. היא לומדת במגמת מוזיקה בנס ציונה. פאדובה עצמה שרה במקהלה וחברי המקהלה מגיעים לעיתים לחזרות, וזה פשר הפסנתר בדירה.



המטבח

הבחירה בחזיתות עץ למטבח קושר אותו אל פריטי העץ שמשולבים בחלל המגורים.

פאדובה מסבירה שאת המטבח הם עשו אצל נגר פרטי. כדי ליצור מראה אחיד וזורם הם בחרו חזיתות עם ידיות אינטגרליות שקועות. שאר פריטי הריהוט בגוון עץ מאוד דומה - מדפי הספריה, ארונות המטבח והשולחן. הגוון הדומה קושר בין הפריטים השונים ויוצר שפה אחידה ומגובשת.

בפריט הריהוט הגדול שמהווה פריט משלים למטבח וממשיך אל הסלון, בחרו לעשות מעין חירוץ שיצר טקסטורה מעניינת ששברה מעט את האחידות.

משטח עבודה במטבח הוא משטח בטון טבעי וכך הוא גם מתנהג- מקבל מכות ורואים עליו את סימני הזמן. רואים עליו את החיים. כסאות הבר מסביב למשטח הבטון נוחים ויוצרים מקום מצוין לארוחת בוקר, לקפה של בוקר ומקום נהדר גם לארוחות מהירות.





 
164 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page